Sayfalar

Manşet

ÜNLÜ MATEMATİKÇİLER BAŞLIK BAŞLIK BAŞLIK BAŞLIK

24 Ekim 2009 Cumartesi

İçimden Gelen Söz Dizeleri


Herkesin kendini ifade etme şekli farklıdır. Kimileri konuşarak, kimileri susarak, kimileri yazarak, kimileri ise tek bir yüz ifadesiyle bile kendini anlatabilir. Bana göre ise şiir ve şarkı kendimi ifade etmemin en güzel yolu. Bu yazıda; hayatımdan fotoğraf kareleri olarak adlandırdığım, yaşamımın çeşitli dönemlerinde kaleme aldığım ufak söz dizelerini beğeninize sunmak isterim.

SU KAPLUMBAĞASI
Sen, uçsuz bucaksız bir okyanussun benim dünyamda, Bense senin içinde küçük bir su kaplumbağası,
Senin içinde doğan,
Senin içinde yaşayan,
Senin içinde ölecek olan,
Ama senin farkında bile olmadığın bir su kaplumbağası.
Senin için fazla önemli olmadığımı biliyorum.
Ben olmasam da sen yine bir okyanussun,
Ama sen olmasan ben nasıl yaşarım,
Hiç düşündün mü?

ALİ DENİZ
RUJ (Hayatında bir yerim olsun isterdim)
Hayatında bir yerim olsun isterdim
gözlerin, dizlerin, o minicik ellerin,
belki saçında bir toka olmak isterdim
ne kokunu unutur ne seni özlerdim
sürekli saçlarına dokunmuş olurdum
ve hayatım boyunca mutlu kalırdım
belki boynunda bir kolye olmak isterdim
Şu asi kalbimi kalbinle beslerdim
sürekli boynuna sarılmış olurdum
geceleri daima koynunda uyurdum
Ama en çok bir ruj olmak isterdim
SENİN RUJUN… ALİ DENİZ

ASİ CEYLAN
Asi ceylan seker durmadan,
Avcısını kahretmiş vurmadan.
Mevlam özenmişte yaratmış,
Sanki ahu gözleri hurmadan.
Ceylan kaçar ardına bakmaz
Zor güldür her namluyu takmaz.
Asalet sana mahsus ama,
Bu avcı peşini bırakmaz.
Gariplik mevlamın buyruğu,
Belki biraz avcının toyluğu,
Nerde görülmüş ki maralım,
Ceylanın avcıyı vurduğu.
Senden avcı olmaz demeyin dostlar,
Çalmasın davullar sazlar.
Böyle güzelliğin önünde,
Hangi avcı olsa toslar. ALİ DENİZ

HOŞ GÖR DÜNYA
Benim anlamadığım,
Bir gariplik var bu işte.
Ben daha bir tanesini sevemedim,
Kimi üçte kimi beşte.
Özrüm bir borçtur,
Bu sevgi uğruna ihmal ettiklerime,
Ama hoş görsün dünya,
Seviyorum işte. Ali Deniz

BEN İHANET ETMEDİM
Buğulandı gözlerim,
Yine seni özledim
Kendimden başka şeye,
Ben ihanet etmedim
Günüm senin gecem senin,
Gülüşünle hasretin.
İstediğini düşün ama,
Ben ihanet etmedim
Sevmesen de kalbimdesin
Görmesen de kalbim senin
Kırbaç ol yak canımı ama,
Ben ihanet etmedim.
Belki sevilmek değil ama
Sevmek hakkımdı benim
Kalbimi bile bile,
Buna izin vermedin. Ali Deniz

UMUT LİMANI
Bir bekleyiş var bu limanda,
Büyük bir topluluk…
Hepsi de sevdiğini beklemekte.
Her gelen vapurla;
Kimileri sevinir,
Kimileri üzülür,
Umudunu başka vapura saklar.
Bu liman karanlıktır,
Bu liman sessizdir,
Bu liman soğuktur.
Bu liman UMUT LİMANIdır.
Ben hala seni bu limanda beklemekteyim.
Belki bir gün gelirsin diye.
Dedim ya bir umut işte.
Hani olur ya,
Yanıma gelmek istersen;
Herhangi bir vapura bin.
Unutma ki her vapur,
Mutlaka umut limanından geçer.
Ya rabbim!
Bu ne dayanılmaz bir bekleyiştir?
Bu ne çekilmez bir acıdır?
Bu nasıl bir çaresizliktir?
Allah kimseyi,
Umut limanında boynu bükük bırakmasın. Ali DENİZ

YATMADAN ÖNCE
Yatmadan önce aklıma;
Bir çift göz gelir.
Gecenin karanlığından daha da kara,
Sanki simsiyah ve masum iki kedi yavrusu,
Sevimli mi sevimli…
Yatmadan önce aklıma;
Kömür karası saçlar gelir.
göz alabildiğince uzun,
Sanki kapkara çiçeklerden derilmiş bir demet,
Kokusu bağımlılık yapan…
Yatmadan önce aklıma;
Yumuşacık eller gelir.
Hani tutmamak için kendimi zor tuttuğum,
Cennetten koptuğuna inandığım…
Yatmadan önce aklıma;
Sıcacık bir gülüş gelir
Benim için güneşten farksız olan,
Eksikliğine dayanamadığım,
Kölesi olduğum…
Yatmadan önce aklıma;
Pamuk yanaklar gelir.
Dokunmaya hasret olduğum,
Öpmenin hayallerini kurduğum,
Güzelliğin simgesi…
Yatmadan önce aklıma
Bir çift söz gelir:
Yarın ola hayrola…Ali DENİZ

YAZ
Sıcacık yaz,
Yemyeşil ormanlar,
Masmavi gökyüzü,
Sapsarı ve yakıcı bir güneş,
Engin bir deniz
Büyük büyük dalgalar,
Çamların ve mersin ağaçlarının hoş kokusu,
Kamp havası,
Kumsalda sabaha kadar süren,
Havadan sudan muhabbetler,
Bazen alkollü kaçamaklar,
Okey, tavla, monopoly ile geçen
Sıcak öğle saatleri,
Duygusal müziklerle duygusal dakikalar,
Mangal partileri,
Başarısız balık tutma denemeleri,
Deniz kıyısında yakamozların arasından yükselen
Gitar nağmeleri,
Sıkıcı bulaşık ve çamaşır saatleri,
Yatmadan önce ki yastık kavgaları,
Gece yürüyüşleri,
Sabahın köründe kalkıp,
Duygusal ve uykusuz bir biçimde,
Güneşin doğuşunu izlemek,
Dondurmasına iddialar,
Bitmek tükenmek bilmeyen,
Tuvalet sıraları,
Islak duş kabinleri,
Mayom,
Plaj havlum,
Güneş kremim.
Sizleri ne kadar özlediğimi bir bilseniz…ALİ DENİZ

ANLAŞILDI
Sonsuz bir güzellik,
Hükmeden bakışlar,
Asil bir duruş,
Bebek misali bir sevimlilik…
Anlaşıldı,
Bu gece yine uyku bana haram.
ALİ DENİZ

GÖL KIYISI
Dün yine sıkıntılarımla dalaşınca,
Dayanamayıp kendimi sokağa attım.
Yürüdüm, yürüdüm, yürüdüm.
Taaa ki göle kadar…
Gün batımı vardı gölde,
Eşsiz bir kızıllık…
O an aklımda yine sen vardın.
Tıpkı her zaman olduğu gibi…
ismini yazdım,
Kıyıdaki ıslak kumlara.
Seni çok seviyorum,
Sana aşığım yazdım,
Kocaman kocaman.
Bu beni o kadar mutlu etti ki;
Sanki çok önemli bir iş başarmış gibi,
Sanki marifetmiş gibi,
Kendimle gurur duydum o an.
Keşke yazdıklarımı,
Sana da gösterebilseydim. ALİ DENİZ

ÖLMELİ MİYİM?
Artık iyilik yapanlarla dalga geçilir oldu
Kimse kimsenin umurunda değil
Sevgi aşk sadece kitaplara ve filmlere konu…
Kazanma hırsı … yeni aşk işte bu
Para… yeni sevgi işte bu
Arkadaşlık mı?
Menfaatlerin uygunsa …
Bana gelince…
Kendimi suçlu hissediyorum,
Böyle bir dünyada yaşadığım için…
Sanmayın sakın
Bu dünyanın kurallarına göre yaşadığımı…
Ben iyiyim, varsın gülen gülsün
Ben aşık olurum, ben severim
Varsın kimse beni sevmesin
Yaşayacaksan hayattan beklentin olmalı
Hala yaşadığıma bakmayın.
Korkum ölüm değil de;
Ya cenazeme kimse gelmezse? ALİ DENİZ

GÜL BAHÇESİ
Hayatın zorluklarından kaçarken,
Yanlışlıkla bir GÜL bahçesine düştüm.
Bahçe çeşitli güllerle doluydu.
Kırmızısı, beyazı,
Büyüğü, küçüğü,
Dikenlisi, dikensizi…
Ama ben içlerinden seni seçtim.
Onca gül içinden seni…
Kıpkırmızı, minicik, sevimli bir güldün sen
Fakat, dikenli bir gül.
Koparıp seni yanımda götürmek istedim,
İstediğimde dokunur,
İstediğimde okşar,
İstediğimde koklarım diye.
Ama Seni ne kadar koparmaya çalıştımsa da,
Başaramadım.
Belki yerinden yeterince memnundun.
Bekli de beklediğin kişi ben değildim.
Bir türlü kopmak istemiyordun.
Dikenlerin her yerimi yaraladı
En çokta kalbimi…
Bundan yakınıyorum sanma sakın.
O sözü herkes gibi ben de bilirim;
Gülü seven dikenine katlanır. ALİ DENİZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder